BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, April 28, 2009

MUSIM KAHWIN

Kali ini saya gusar. Bukan memikirkan masalah kelab, kerana saya tidak lagi memegang kepimpinan. Bukan juga saya fikirkan assignment atau final exam seperti sahabat saya yang sedang bergelut dengan buku di kampus, sebab saya tidak lagi berada di alam kampus, saya sedang menjalani praktikal dan bakal tamat khamis ini.

Saya gusar kerana saya bakal dilanda kesibukan bulan Mei ini. Jadi saya mula membuat perancangan yang sebaiknya agar kegusaran saya bakal hilang. InsyaAllah. 26 Mei adalah tarikh keramat saya untuk membuat presentation terakhir dan ianya bakal menentukan adakah saya layak untuk mendapatkan Diploma. Sebelum presentation, saya perlu menyiapkan thesis sekaligus dengan hard covernya. Maknanya saya kena pergi ke UKM atau UPM untuk buat hard cover. Seronoknya dapat peluang untuk bekerja sambil berjalan-jalan.

Tarikh 16 Mei pula tarikh sahabat seperjuangan saya mengadakan kenduri kahwin. Wah, seronoknya. Saya mula membayang-bayangkan peristiwa yang bakal berlaku pada hari itu di mana saya akan bergambar dengan pengantin. =) Tahniah Kak Marina =)

30 Mei pula giliran sepupu saya, Kak Ain melangsungkan perkahwinan. Jika 30 Mei tarikhnya, maknanya saya akan 'berkampung' di rumahnya 2 atau 3 hari sebelum hari majlis dilangsungkan. Nasib baiklah rumah kami berdekatan, jadi saya punya masa untuk ulang alik.

Awal jun pula insyaAllah saya akan ke Kedah untuk pergi ke majlis kenduri sebelah pihak lelaki sepupu saya.

Dan saya dengar banyak juga yang ingin berkahwin Mei ini.

Dan kepada sahabat-sahabat yang berpeluang untuk berkahwin awal, kahwinlah. Itu lebih membuatkan kita menjaga hati.

Moga mahligai yang terbina dilimpahi keberkatan dari Allah... ameen~

0 comments: