BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, June 18, 2009

MUSLIMAT VS SISTER

Muslimat : Lemah-lembut penuh keayuaan, inilah saya.

Ssiter : Kau ayu, aku pun ayu. Tapi ayu-ayu aku pun, aku ke depan. Kau ayu asyik dok belakang jer. Tak boleh challenge aku tau.

Muslimat : Saya malu nak bersuara. Nanti muslimin tengok...nanti diaorang analisis pemikiran saya. Seganlah...

Sister : Hek elleh. Tolonglah... nak cakap pun malu ke? Aduyai...pergi main anak patung lah. Cakap ngan patung tak payah malu-malu.

Muslimat : Saya bukan ape, kadang-kadang tu nak cakap jugak... tapi takder idea pulak.

Sister : Berapa kali 'kadang-kadang' tu? haishhh...

Muslimat : Perempuan kan penuh kelembutan, jadi dah memang perasaan malu n kurang berani tu ada. Nak buat macam mane. Janganlah nak pertikaikan pula.

Sister : What??? You dah lupa ke sejarah zaman dahulu? Saidatina Khadijah, Saidatina Aisyah.. mereka adalah tokoh pimpinan muslimat zaman dahulu yg berani! Eh, i can't forgot this name... Zainab Al-Ghazali. You jangan nak beri alasan macam-macam pula.

Muslimat : Okay... muslimin bagilah kami ruang pula. Terimalah pendapat kami. Bersikap terbukalah dengan kami. Jangan 'booo' kami kalau kami mula bersuara....

Sister : Owh, yg ini saya setuju.

Tamat

2 comments:

Ibnu Mohyeddin said...

peluang sentiasa terbuka untuk muslimat bersuara .. gunakan saluran yang betul .. jangan takut dengan cacian dan cercaan orang lain . muslimat kena berani seberani saidatina aisyah dan saidatina fatimah binti rasulillah .. setangkas tun fatimah .. muslimat perlu ada stand sendiri .. jangan nak kalih kot lain saja .. ada berani ??

Anonymous said...

emh..salam dik...akak cam tak setuju dengan kata2 muslimat dalam dialog ini. taklah, akak rasa muslimat skrang lebih hebat dari apa yg dia cakap...muslimat2 yg akak jumpe, semuanya berani suarakan pendapat masing2..muslimat yg akak kenal,hebat cita2 perjuangan mereka, malah lebih marak lagi...

satu je dalam diri kita, kita nak islam maju, kita nak tolong islam, kita tak nak islam jatuh, kita kene berjuang..

kalau kita endahkan sgt cakap2 org, malu tak bertempat, hah, sikap seperti tu yg kene ubah.

Diam seorang muslimat bukan bermakna kita takut nak bersuara tapi kita melihat dahulu perspektif seorang pimpinan, dan ada kekurangan, kita tambah, bukan kita berdebat..hah, itu perlu ada dalam diri muslimat..

malu seorang muslimat bukanlah malu yg tak bertempat, tapi malu utk mengelak fitnah..apa yg pastinya,seandainya benda itu ada maslahah pada islam, kami tak teragak2 untuk bergerak..

tu lah yg adek kene kenal mengenai muslimat...

malah akak berani katakan, muslimat lagi kehadapan dari sister tuh...(",)

jgn bersedih, jgn malu, tanamkan dalam diri kita.."AKU BUAT DEMI ALLAH, DEMI ISLAM"

TAKBIR!!!!!