BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 19, 2009

MAAFKAN KAK ELIN, HAMIDI

17 Jun 2009 - Saya sedang melipat kain yang berlonggok selama 2 hari di dalam bilik saya. Sambil- sambil itu saya mendengar forum antara Ustaz Dzulkhairi dan Senator Mumtaz yang saya rakam pada perjumpaan SIGMA yang lepas.Tiba-tiba Hamidi membuka pintu. Masuk ke bilik dan mendekati saya.

"Kak Elin dengar apa tu?"

"Kak Elin dengar abang Dzul tengah cakap"

(Padahal Hamidi tidak mengenali Ustaz Dzulkhairi.Cuma saya malas nak melayan dia malam itu. Banyak kerja kononnya)

Saya lantas menanggalkan headphone dan mencapai buku karangan Ustaz Dzulkhairi yang pertama. - 50 Kata-kata tokoh berpengaruh dan cerita di sebaliknya. Kebetulan ada berdekatan dengan saya. Saya tidak mahu diganggu ketika membuat kerja-kerja rumah. Nanti tertangguh lagi. Jadi saya biarkan Hamidi dengan dunianya.

Saya berikan buku tersebut pada adik saya. Lantas saya memasangkan pula headphone di telinganya. Untuk seketika, dia mendengar dengan teliti. Forum yang masih lagi tertumpu kepada percakapan Ustaz Dzulkhairi. Tiba-tiba Hamidi berkata - "Adik sokong abang ni, adik sokong abang ni...!"

Saya tidak mendengar pula apa yang 'disokong' Hamidi itu. Kemudian dia menanggalkan headphone. Beralih tumpuan ke arah buku yang dipegangnya. Dia membaca 2-3 muka surat. Lantas menutup kembali buku itu.

Esoknya saya bertanya, "apa yang adik sokong Abang Dzulkhairi tu?"

"Yer lah... adik sokong dia sebab buku dia warna biru. Adik kan suka warna biru..."

Saya tersenyum.

Saya cuma katakan padanya, dah besar nanti jadi macam Abang Dzulkhairi. Jadi macam Sultan Muhammad Al-fateh.

Hamidi cuma menyeringai comel.

Untuk ahli GAMIS, jangan lupa baca buku sulung keluaran Presiden GAMIS, Ustaz Mohd Dzulkhairi Mohd Noor ini. Sesuai dijadikan koleksi peribadi untuk dijadikan ilmu yang boleh dikongsi kepada semua orang.Saya menanti pula buku keluaran Kak Rafidah, bahkan MT Gamis yang lain. Sebab, saya tidak mampu mengarang buku =)




18 Jun 2009 - Tarikh lahir adik saya. Saya tidak lupa, bahkan saya meraikan. Cuma tidak dengan kek. Padahal, dia sibuk meminta dibelikan kek. Saya mengendahkan permintaannya kerana saya rasa kurang sihat hari.Malamnya, saya ditegur oleh mak dan mak long saya kerana kurang bersungguh meraikan hari jadi Hamidi.

19 Jun 2009 - Baru hari ini saya beli kek untuk adik kesayangan saya. Kek coklat. Itu yang dia mahu. Saya turut belanja dia makan makanan yang lain.Maaflah Hamidi, setakat ni, ini sahaja yang mampu akak belanja. Tangguh dulu nak makan secret recipe ya.


5 comments:

sahabat said...

comelnyer adik awakkkk (^_^)

Anonymous said...

Assalamualaikum

Buku ustaz dzul ker yg adik enti pegang tue? Kat mana yer boleh ana dapatkan? thank you

Nurhaslin Zaharudin said...

Syukran jazilan to sahabat. Pastinya anda juga seorang yg comel =)

Nurhaslin Zaharudin said...

W'alaikummussalam, Anonymous.

Sila buka blog ustaz dzul untuk maklumt lanjut ya . Terima kasih =)

Ila Insyirah said...

Wah, untungnya adik anda kerana mendapat kek coklat yang sedap itu.

=)