BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 5, 2009

ANTARA PERJUANGAN DAN PERASAAN

Perasaan menguasai diri.

Perasaan menguasai perjuangan.

Maka hati saya dibebankan dengan perasaan dan perjuangan.

Mungkin anda tidak akan faham, tidak mengapa. Saya hanya mahu menulis.

Perasaan yang baik dan normal, menyebabkan perjuangan juga akan menjadi normal dan teratur. Sebaliknya, perasaan yang tertekan dan kucar-kacir akan menjadikan perjuangan itu seperti landasan untuk melepaskan tension.

Saya berdoa untuk mendapat hati yang tenang, tetapi saat saya berdoa itulah Tuhan memberikan saya ujian yang berat. Berat. Berat. Berat. Saya tidak mampu lagi untuk menanggung. Tetapi bukankah syurga itu manis? Mengapa saya perlu berhenti mengharap? Tuhan itu ada. Wujud.

Jadi, sekalipun perasaan sering mengganggu, tetaplah kita berjuang. Soal hati amat sukar dirungkai. Namun kita masih mampu memujuk hati kita jika kita selalu ingat pada Tuhan.

Tuhan, pada-MU ada kedamaian~

0 comments: