BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 11, 2009

EMAK TERSAYANG, ANDA BAGAIMANA?



Abah dan Emak Tersayang

Walaupun saya tahu emak saya tidak akan membaca karangan saya ini, tetapi saya ingin memberitahu anda semua, bahawa emak saya, dan ibu anda adalah insan terbaik di sisi anda sekarang! Anda tahu, betapa sakitnya ketika mereka melahirkan anda? Anda tahu betapa banyaknya peluh yang menitik dari dirinya tatkala dia berusaha mencari rezeki untuk membesarkan anda? Anda tahu andainya anda pernah mengalirkan air mata ibu anda? Dan anda tahu ibu anda adalah orang yang hebat kerana menjadi sayap kiri ayah anda? Anda tahu redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapa anda? Anda tahuuu???

Ya, kalau tahu, alhamdulillah, itu petanda baik. Tapi jika tidak, ketahuilah, ibu anda adalah orang yang selalu bersusah payah kerana hendak membesarkan anda!

Seringkali kita mengungkapkan, “ Mak dah tak sayang aku lagi... ” hanya semata-mata kehendak kita tidak diturutinya. Tapi pernahkah kita terfikir, layakkah kita mengungkapkan sebegitu?

Seingkali juga kita mengeluh, “ Asyik membebel jer ibu ni...” . Tidak terlintaskah di fikiran kita bahawasanya semasa kita kecil-kecil dahulu, ibu kitalah yang menadah telinga mendengarkan rengekan kita dan tangisan kita. Sampai tidak tidur malam dibuatnya hanya kerana ingin menenangkan anak yang tersayang. Sampai hati kita bila mengeluh ibu asyik membebel.

Wahai sahabat... andai seorang ibu tidak mengasihi anaknya, apakah dia sanggup bergadai nyawa tatkala dia melahirkan kita dahulu?

Jadi hargai lah ibu anda semasa hayatnya, dan walaupun dia sudah meninggalkan kita...

Mari berusaha menjadi anak yang soleh/solehah. InsyaALLAH...

Ibu anda dan emak saya adalah yang terbaik!!!

Emak saya seorang yang terbaik dalam hidup saya. Beliau banyak memberikan saya peluang untuk menjadi insan yang baik. Walaupun saya mungkin anak yang nakal, tetapi segala perjuangan yang saya lakukan sekarang ini adalah untuk emak saya jua. Jika saya mendapat pahala dalam perjuangan ini, InsyaAllah, pahala ini untuk emak saya jua. I love u so much emak!

(^_^)

0 comments: